Montessori Eğitimi

Bilim Akademi
Son Güncelleme 6 Ocak 2025
5 zaten kayıtlı

Bu Kurs Hakkında

Montessori Eğitimi

Montessori metodu çocukların yaratıcılık, problem çözme becerisi, muhakeme ve zaman yönetimi becerilerinin gelişmesine yardımcı olarak, onları sosyal ilişkilerin mevcut olduğu gerçek dünyaya hazırlamaktadır. Metot kapsamında temel amaç, çocukların genel yaşamsal beceri öğretiminin en sağlıklı şekilde verilmesi ve bu süreç içerisinde çocuklara güçlü bir kişilik ve öz denetim kazandırılmasıdır.

Montessori eğitimi, çocuğun doğal öğrenme isteklerini ve ihtiyaçlarını önceleyen bir eğitim metodudur. Bu metod, çocuğun kendi keşifleri ve keşifleri aracılığıyla öğrenmesine odaklanır. Montessori eğitimi, çocuğun merakını ve ilgisini teşvik etmek için öğrenme ortamlarının özelleştirilmesini ve çocuğun kendine özgü öğrenme hızına ve tarzına uygun bir şekilde düzenlenmesini öngörür. Bu metod, öğrenme sürecinin çocuğun ihtiyacına ve isteğine göre uyarlanmasını sağlar. Montessori eğitimi, çocuğun fiziksel, duygusal, zihinsel ve sosyal gelişimini kapsar.

Öğrenme Hedefleri

Eğitim İçeriği
Maria montessorinin yaşamı
Montessori metodunun doğuşu
Montessorinin eserleri
Montessorinin düşüncelerini etkileyen entelektüel ortam
Montessori yönteminin felsefesi
Montessori metodu
Montessori metodunun hedefleri
Eğitim ortamının etkin aktörü: çocuk
Montessori metoduna göre düzenlenen ortam (sınıf)
Montessori metodunda öğretmen ve genel özellikleri
Montessoriye göre çocukların gelişim aşamaları
- erken çocukluk gelişim aşaması 0-6 yaş (bilinçsiz emici zihin- bilinçli emici zihin)
- son çocukluk gelişim aşaması 6-12 yaş
- ergenlik gelişim aşaması 12-18 yaş
- erişkinlik gelişim aşaması 18-24 yaş
Montessoriye göre duyarlı dönemler
- hareket
- dil
- küçük nesnelere duyulan ilgi
- düzen
- müzik
- görgü ve nezaket
- duyuların incelik kazanması
- yazma
- okuma
- uzamsal ilişkiler
- matematik
Montessori yaklaşımında temel ilkeler
- hareket ve kavrama ilkesi
- Özgür seçim ilkesi
- ilgi ilkesi
- dış ödüllerden kaçınma ilkesi
- alıştırmanın tekrarı ilkesi
- dikkatin Polarizasyonu- konsantrasyon ilkesi
- normalleştirme ilkesi
- yetkilendirme/güçlendirme ilkesi
- akranlarla ve onlardan öğrenme ilkesi
Montessori programının özellikleri
Bireysel eğitim
günlük yaşam materyalleri ve örnek etkinlikler
duyu ve materyalleri ve örnek etkinlikler
dil materyalleri ve örnek etkinlikler
matematik materyalleri ve örnek etkinlikler
kozmik eğitim materyalleri ve örnek etkinlikler
jimnastik,fiziksel egzersiz ve örnek etkinlikler
Günlük Programı akışı
Montessori programında ailenin yeri
Montessori öğretmeninin eğitimi
Montessori yöntemine yönelik eleştiriler
Montessori yönteminin Türkiye’de uygulanabilirliği
- eğitim ortamında yapılabilecek düzenlenmeler
- gelişim alanlarının desteklenmesi
- uygulamaya yönelik öneriler
Montessori programında değerlendirme
Montessori eğitimi alan kişiler
Ölçme ve Değerlendirme

Eğitim İçeriği

82 Dersleri400h

Tüm Modüller

14:11
6:24
9:26
5:18
5:12
5:01
6:16
4:14
4:00
4:36
6:02
4:29
7:47
3:07
5:53
5:42
3:38
6:40
4:00
5:52
5:52
6:50
9:01
6:20
5:52
4:53
5:41
4:26
5:29
5:14
5:10
3:42
4:33
5:40
3:17
4:43
4:06
7:13
4:59
6:18
6:52
7:05
4:36
3:55
5:42
6:06
7:19
9:57
13:48
13:28
12:56
13:02
9:49
8:43
8:06
8:30
12:02
7:42
10:26
6:36
6:26
6:52
8:15
7:57
6:03
14:09
14:43
14:56
14:56
9:18
7:54
12:05
9:27
11:03
7:49
10:32
14:52
16:06
8:35
10:34

Kaynak

Online Sınav

Eğitmenleriniz

Bilim Akademi

0/5
23 Kurslar
0 İncelemeler
1949 Öğrenciler
Daha fazla gör

Henüz bir hesabınız yok mu? Ücretsiz kaydolun

Daha Fazla Bilgi Al

İsim(Gerekli)
Birden fazla seçim yapabilirsiniz.